15 Mayıs 2019 Çarşamba

Okullara Nisan ve Kasımda Tatil


Yaz tatili 2 hafta kısaldı sömestr tatili ek olarak nisan ve kasım aylarında da 1'er hafta tatil olacak yeni takvimi Milli Eğitim bakanı Ziya Selçuk açıkladı.

"13 haftalık yaz tatilin 2 haftası nisan ve kasım aylarında yapılacak 1'er haftalık ara tatil olarak planlanmış bulunuyor yaklaşık %10 bir indirimden söz ediyoruz ama bu ara tatillerinde yıl içerisine yedirilmesi söz konusu"

Okul tatilleri yeniden düzenlendi yaz tatili 2 hafta kısaldı kasım ve nisan aylarına 1'er hafta tatil eklendi.


" Yeni eğitim öğretim çalışma takvimi modelinde tatil ve okul zamanlarının daha dengeli ve verimli bir şekilde oturtulması hedefleniyor."


Yeni tatil sistemi gelecek eğitim öğretim yılında uygulanmaya başlanılacak 2019-2020 eğitim öğretim yılı 9 eylülde başlayacak öğrenciler 18-22 kasım tarihlerinde ilk ara tatillerini yapacak sömestir tatili 20-31 ocak arasında olacak. 3 şubatta başlayacak 2.dönemin ara tatili ise 6-10 nisan arasında.

Eğitim öğretim yılı 19 haziran cuma günü sona erecek dönem işlerine eklenen ara tatillerin bir teması olacak .

" Her tatilin bir teması söz konusu olacak bilim, kültür, sanat, spor gibi çeşitli faaliyetler bazı geziler fuarlarda yine bu ara tatillerin konusu olabilecek."

Öğrenciler için tatil sayısı yaz tatili ile birlikte 4'e çıktı. ancak öğretmenler ara tatillerde okulda olacak.

" Öğretmenlerimiz okullarda öğrencilerin olmadığı bir durumda görevlerine devam edecek. yani yıl başlarındaki ve yıl sonundaki seminer dönemlerindeki 1'er haftayı yılın içine almış bulunuyoruz."

Yorumum: yaz tatilinin kısalması çok üzücü bir durum gençler ve çocuklar artık eskisi kadar doyumlu bir tatil yapamayacak hadi hayırlısı diyelim. ama bir yandan da ara tatiller 1'er hafta uzadı ek tatiller geldi buda çocuklar için sevindirici haber bol bol dinlenme vakitleri geldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder